Pub_WM-systeme
A Procedure Model for Evaluating Knowledge Management Systems
Gronau, N.: A Procedure Model for Evaluating Knowledge Management Systems. Arabnia, H. et. al. (Hrsg.): Proc. of the International Conference on Information and Knowledge Engineering (IKE’02), Las Vegas 2002, S. 78-83
An Architecture for integrating CBR components into KM Systems
Gronau, N., Laskowski, F.: An architecture for integrating CBR components into KM systems. In: Staab, S, Minor, M.: Experience Management 2002 Workshop Proceedings, Berlin Heidelberg New York 2002, S. 81-93
Architekturen für flexible Wissensmanagementsysteme
Bahrs, Julian: Architekturen für flexible Wissensmanagementsysteme. In: Norbert Gronau, Wilhelm Hasselbring (Hrsg.): M-WISE: Modellierung wissensintensiver Prozesse im Software Engineering. Gito Verlag Berlin, 2006, S. 425-450.
Defining an infrastructure for knowledge intensive business processes
Gronau, N.; Weber, E.: Defining an infrastructure for knowledge intensive business processes. In Tochtermann, K.; Maurer, H. (Hrsg.): Journal of Universal Computer Science: Proceedings of I-Know ‘04, 2004, S. 424-431.
Einführung des Wissensmanagementsystems Knowledge Café in einer Wirtschaftsprüfungsgesellschaft
Gronau, N., Schönherr, M.: Einführung des Wissensmanagementsystems Knowledge Café in einer Wirtschaftsprüfungsgesellschaft. In: Bauknecht, K., Brauer, W., Mück, Th.(Hrsg.): Informatik 2001. Wirtschaft und Wissenschaft in der Network Economy - Visionen und Wirklichkeit. Wien 2001, S. 77 - 83
Enterprise Search – Suchmaschinen für Inhalte im Unternehmen
Bahrs, Julian: Enterprise Search – Suchmaschinen für Inhalte im Unternehmen. In: Dirk Lewandowski (Hrsg.): Handbuch Internet-Suchmaschinen - Nutzerorientierung in Wissenschaft und Praxis. Akademische Verlagsanstalt (Heidelberg), 2008.
Information Retrieval Services for heterogeneous Information Spaces
Bahrs, Julian; Meuthrath, Benedikt; Peters, Kirstin: Information Retrieval Services for heterogeneous Information Spaces. iKnow 2008 International Conference on Knowledge Management, Graz (In Press).
Integrating CBR Functionality into a KM System: The TO_KNOW Approach
Gronau, N., Laskowski, F.: Integrating CBR Functionality into a KM System: The TO_KNOW Approach. In: Arabnia, H. et. al. (Hrsg.): Proc. of the International Conference on Information and Knowledge Engineering (IKE’02), Las Vegas 2002, S. 513-519
Integration eines Data Warehouse mit einem Wissensmanagementsystem am Beispiel des SAP BW und dem Knowledge Cafe
Haak, L.: Integration eines Data Warehouse mit einem Wissensmanagementsystem am Beispiel des SAP BW und dem Knowledge Cafe. In: Reimer, U.; Abecker, A.; Staab, S.; Stumme, G. (Hrsg.): Professionelles Wissensmanagement - Erfahrungen und Visionen, 2.- 4.April in Luzern, Proceedings der GI, Bonn, 2003, S. 137-141
Knowledge Content Management System - A Framework integrating Content and Knowledge Management
Gronau, N., Kalisch, A.: Knowledge Content Management System -A Framework integrating Content Management and Knowledge Management. Arabnia, H. et. al. (Hrsg.): Proc. of the International Conference on Information and Knowledge Engineering (IKE’02), Las Vegas 2002, S. 150 - 153
Knowledge Content Management System - Ein Konzept zur Integration von Content Management und Wissensmanagement
Gronau, N., Kalisch, A.: Knowledge Content Management System - Ein Konzept zur Integration von Content Management und Wissensmanagement. In: Dangelmaier, W. u.a.: Modelle im E-Business. Paderborn 2002, S. 791-809
Konzeption zur Integration eines Data Warehouse mit Wissensmanagementsystemen
Haak, L.: Konzeption zur Integration eines Data Warehouse mit Wissensmanagementsystemen. In: Maur, E. v.; Winter, R. (Herausgeber): Vom Data Warehouse zum Corporate Knowledge Center - Proc. der Data Warehousing 2002, Seiten 301–317, 2002.
K_SERVICES: From State-of-the-Art Components to Next Generation Distributed KM Systems
Gronau, N., Laskowski, F.: K_SERVICES: From State-of-the-Art Components to Next Generation Distributed KM Systems. In: Khosrow-Pour, M. (Hrsg.): Information Technology and Organizations: Trends, Issues, Challenges and Solutions. Proc. of the 2003 Information Resources Management Association International Conference, Philadelphia, PA, USA, May 18-21, 2003, S. 1100-1102
Selbstlernende Suchmaschine als zentraler Informationszugang bei heterogener Informationslandschaft
Bahrs, Julian; Meuthrath, Benedikt; Peters, Kirstin: Selbstlernende Suchmaschine als zentraler Informationszugang bei heterogener Informationslandschaft. In: Beherrschbare Systeme dank Informatik, Proceedings 133, Band 1. Springer (Berlin), 2008, S. 365-371.
The Knowledge Café - A Knowledge Management System and its Application to Hospitality and Tourism
Gronau, N.: The Knowledge Café - A Knowledge Management System and its Application to Hospitality and Tourism. International Journal on Quality Management in Hospitality and Tourism. 2 (2002) 3
Using Case-Based Reasoning to Improve Information Retrieval in Knowledge Management Systems
Gronau, N., Laskowski, F.: Using Case-Based Reasoning to Improve Information Retrieval in Knowledge Management Systems. In: Menasalvas, E., Segovia, J., Szczepaniak, P. (Hrsg.): Advances in Web Intelligence. Proc. of the First International Atlantic Web Intellingence Conference, AWIC 2003, Madrid, May 2003, S. 94-102